tisdag 16 februari 2010

Nu är han hemma igen...vår lilla tappra och modiga Lill-Kenzo


En liten och trött krabat efter
en jobbig dag med en rejält lång biltur
sen undersökning, lugnande
och sövning på det
Fyra "utdrag" gjordes ur hans benmärg
nu blir det till att vänta på provsvar
och plocka fram det välbehövliga tåla-modet och tilliten
jag som trodde att det skulle gå att se på en gång
om det såg konstigt ut på något sätt
men icket.
Han hostar efter sövningen, hoppas bara att
han inte dragit på sig en lunginflammation
han är ju trots allt inte lika stark som tidigare
Sova med oss får han göra i natt, så vi kan ha lite koll på honom
Tack säger Kenzo och jag för omtänksamma ord från er.


9 kommentarer:

  1. Hejsan och tack för påhälsningen hos mig. Har suttit här och kikat lite. Undrar, tar ni hand om övergivna hundar eller hur kommer det sig att ni har så många vovvar. Har själv en schäferhane som jag tävlar och har jäkligt skoj med. Kram Laijnen

    SvaraRadera
  2. Att vänta på svar är tufft. Tänker på er och hoppas att allt går bra!

    SvaraRadera
  3. Jo, Laijnen...vi har adopterat elva hemlösa hundar...det är en dröm jag burit länge som jag till slut kunnat förverkliga. Den första kom till oss för snart 7 år sedan och den senaste för 2 år sedan. Så de har kommit i en jämn ström. Det är mycket givande, lärorikt och roligt att lära känna och följa 11 olika individers utveckling.
    Kram till dig med

    SvaraRadera
  4. A sa...
    ja, det blir tufft att vänta. I natt har han hostat så mycket att han blev alldeles slut. För ett hemskt ögonblick trodde jag nästan att han la av. Kära mannen är nu på väg till djursjukhuset med honom så att de får kolla upp så han inte fått vätska i lungorna. Tack för din tanke som du riktat åt vårt håll.

    SvaraRadera
  5. Lill-Kenzo som ser så skruttig ut på bilden, vill ju bara hålla om honom.
    Hur går det för er? Läste att maken din fått åka in med honom... Förstår att ni har det svårt just nu. Håller om er alla och tänker på er! Många Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej du solgula smörboll!
    Han hostar och hostar, som de tor beror på sövningen. I morse hade han ingen aptit, Han som redan var slut innan blir precis inte piggare av allt hostande. (Känner mig själv också rejält trött)
    Kenzo, är en så snäll, klok och kärleksfull liten kille, han vill alla så väl och älskar närhet mest av allt.När jag lägger mig bredvid honom då kikar han länge och intensivt och så tillitsfullt på mig att jag blir rörd
    Många kramar till dig med - Humlina -

    SvaraRadera
  7. Hur är det med den lille skrutten?

    SvaraRadera
  8. Han är trött så trött....sover mest hela dagen.
    Fyra "utdrag" från benmärgen mäste så klart påverka honom, plus sövningen med allt vad den innebär...plus hans sedan tidigare låga HB.
    Nu är det bara väntan på provsvar som gäller
    Vågar nästan inte tänka tanken att det kan vara något allvarligt eller livshotande... han har ju gått med lågt HB i 8 månader nu
    vår lilla goa isbjörn Myskram _ Humlina -

    SvaraRadera
  9. Jag har skrivit men inget kommer in ... det är ofta svårt att få in kommentarerna hos dig. Man får kämpa och göra om, göra om ...
    Tänker på er och lille Kenzo, det måste gå fint som bara den.
    Helgkram till dig och puss på Kenzos nos från Watson.
    Maggan livsglimtar

    SvaraRadera