tisdag 23 februari 2010

En myyyycket frestande sol...



Solen har idag gjort allt den kunnat för att försöka fresta oss med sina kittlande solstrålar. "Kom ut! Kom uuuut!!! Se så varm, vacker och lysande jag är." Men se det gick vi inte ett dugg på , för jag hade nämligen hunnit läsa av termometern som visade...TJUGOSJU MINUSGRADER!!!!! så vi lät oss inte frestas ett endaste dugg, utan sa: "Sorry...idag stannar vi allt inne, men kom gärna tillbaka en annan dag och var då lite hottare så att vi verkligen känner av din solvärme!"

Efter alla våra supersnabba uterundor blir det samling kring vedspisen för att försöka tina upp frusna tassar o ben. Jag säger då det...tur man slipper göra sina toabesök ute..iiiiii


Ni ser...himlen är alldeles totalt oskyldigt blå
inte ett endaste litet moln i sikte och snökristallerna, de gnistrar och glittrar i ljusets alla färger som vore de miljoners diamanter....vackert så vackert...även fast man står inomhus och njutkikar
r

Får jag lov att presentera min prismabuske
Denna buske har jag klätt med massor av pyttesmå prismor som i vanliga fall tävlar med snökristallerna om att gnistra o stråla mest o vackrast.Men idag är det alldeles för kallt även för dom att orka gnistra o stråla i sitt stelfrusna tillstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar