torsdag 4 februari 2010

Längtar...mycket ....


Längtar.......
'
Vi har plumsat i snö i veckor
(ska banne mig skaffa snöskor till oss alla)
kastat oss i snö
dykt iiiiii snö
gjort snöänglar i snö
kurragömmat i snö
frusit i snö-kyla
varit insnöade
varit strömlösa .......
så nu längtar jag........
efter barmark, blomdoft, fågelsång i kör, klädbefrielse ........
Faaast om jag tänker noga på saken
utan all denna snö och iskyla hade nog inte min längtan vaknat till liv
och absolut inte kännts lika stark.
så ett litet ynkligt och pyttelietet "hurra"
för snöiga vintrar,för utan er ingen kontrast att längta efter .
Jag tror, jag tror på sommaren.
'
I dag har vi varit utan ström ett tag, men alldeles, alldeles nyss varde det åter ljus.
Mina två gentlemän var så duktiga hos veterinären i går när de skulle stickas
och hon som stack hittade kärlen på en gång. Har ännu inte fått provsvaren, får säkert veta i morgon. De är två helt underbara killar, båda har sett och upplevt så mycket "bådeock" i livet vilket gjort att de utvecklats till två mycket kloka och härliga personlighter.
Att leva med hundar och särskilt med 11 stycken, gör att jag ofta får avbryta det jag håller på med, för någon av dem vill absolut ha en kramstund, någon vill ha en liten pratstund, någon vill ut på en kiss-snabbis, någon kommer och vill ha hjälp med att få tillbaka sitt ben som någon av de större helt fräckt tagit av dom, någon vill att jag ska hämta pipbollarna som jag lagt undan och nästan alla kommer i samlad trupp och upplyser mig bestämt om att det faktiskt är matdags
Ibland i mörka vintermornar skulle jag bra gärna vilja dra täcket över huvudet och somna om, men det stannar vid tanken för det är så mysigt när jag väl kravlat mig upp och hälsas godmorgon av ett superlyckligt ,svansviftande och pussande musketörgäng.
Nu börjar mörkret sakta men säkert tränga sig på, så nu är det bara att vi kastar oss ut.
....uuuuut i snömassornas väntande famn!!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja, nu börjar jag också vara less på snön och vintern. Men som du säger är det ju bra att vi har våra säsonger, olika nyanser och något att längta efter året om.
    Har ni fått veta något om hundarnas provsvar?
    Ta väl hand om dig! Kramen! :)

    SvaraRadera
  2. Kenzo måste åka upp tll Piteå för att ta ett benmärgsprov. Inte kul alls! De ska tjecka upp i fall han har någon tumör eller dylikt som gör att det inte bildas tillräckligt med röda blodkroppar. Hans HB är verkligt lågt. Denna äldre gentleman är som en ängel, så klok,trofast, kärleksfull och finkänslig.
    King, den andra han har fått antibiotika...sen koll igen.
    Här snöar det idag, skulle önska lite bättre och varmare väder för både Kenzo o King..nu blir deras utevistelser mer begränsat än tidigare.
    Var rädd om dig kramisar

    SvaraRadera