tisdag 8 september 2009

Goodmorning the whole world! A new day is here! Godmorgon alla bloggare! En ny dag har anlänt. Vad gör vi nu med den?


Lill-Kingen möter morgonen i det lilla lugna tempot
Men de flesta musketörer har vaknat proppade
med energi som bara måste ut.


En helt ny dag har anlänt med ljummen blåst i sällskap
Blåsten har nog följt med för att hjälpa
alla lövträd att bli av med sin klädedräkt
inför den stundande vinter. Brrr!
Prismorna som jag satt lite här och där i träd och buskar
dansar nu en skimrande eldig tango i vinden.
En del musketörer är pigga och fulla av leklust
Lill-Kingen och jag, vi har ännu inte gnuggat sömnen ur ögonen
så vår leklust är inte särskilt stor
Vi tar det mesta i lite ultrarapid och inväntar vakenheten i sakta mak.
En litet kurragömma bakom en stor sten
är det enda jag åstadkommer i tidiga morgontimman.
Jag lyssnar desto mer på livet som sakta vaknar ...
... till liv.
Bilar startar som ska ta människorna till sina jobb
En traktor kör iväg, kanske till en åker.
Ivrigt skrattande barnröster på väg till skolbussen.
Så härligt det låter... vuxna skrattar inte så ofta på väg till sina jobb?
Fåglarna verkar också de, ta det lilla lugna i denna blåstens morgon.
Fåglesången som annars brukar accompanjera
mig i skogen hörs nu knappt.
Mitt skatpar är kollar om jag lagt ut någon frukost ännu.
En alldeles, alldeles ny dag har vaknat till liv.
Nu väntar frukosten och den ljuva kaffekoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar