tisdag 11 april 2017

Nu har vi fått RONAS DNA-svar


Har försökt gissa på lite olika raser för Rona, men det har varit mycket svårt.
Terrier av något slag, var det enda jag varit ganska säker på.
Gemensamt för alla hennes "blandningar" är att de är självständiga, intelligenta, självmedvetna och har de flesta, vaktinstinkt.  En del av hundraserna är stora. Märkliga blandningar må jag säga., men, hon är en märklig tjej på många sätt. Nu kan jag lägga ihop ett och ett och förstå en del av hennes "egenheter" lite bättre.
Här kommer hennes DNA-profil.

* Jack Russel  = förälder
* Minipudel = förälder

* Maremma sheepdog ... precis som Happy
* Anatolian Shepherd Dog
* Canan Dog
*Yorkshire Terrier
*Cana Corso

Snäll och omtänksam, är en av alla hennes, många, egenskaper
Intelligent och envis som rackarn
Missunnar de andra, då det gäller ben, uppmärksamhet, godis ... men hon är inte elak. Hon vill bara att de andra tydligt ska förstå: Min husse, mitt ben ...
Intelligent. Här knackar hon på rutan för att påkalla vår uppmärksamhet när hon vill in, men också för att hjälpa sina kompisar. Nadia, hon sitter lugnt och väntar i full förtröstan över att Rona fixar "insläppet"
Självständig och självmedveten
Ett nej, betyder inte alltid ett nej för Rona. Det som var nej igår, behöver nödvändigtvis inte vara ett nej idag. I alla fall inte enligt Ronas filosofi
Humor, det har hon gått om och hon vill vara med och kolla upp det mesta. Försiktig i mötet med nya människor. Huset kontrollant.- tant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar