söndag 2 april 2017

En mycket uppskattad födelsedags present ..




Viken mysig och rolig dag vi skapade tillsammans, sonen och jag. i går.
Husse, han var hemma hos hundgänget, eftersom jag inte hade en aning om hur länge vi skulle vara borta.
Vi passade på, att prata om allt mellan himmel och jord. En del ämnen fick jag allt ”knyckla” ihop hjärnkontoret ordentligt och verkligen fundera över vilken inställning jag hade i frågan. För en del åsikter hade jag egentligen bara skrapat på ytan,inget djuplodande, kom jag på.
Mat åt vi, fika gjorde vi … mums. Vi hann till och med att göra en snabbis på Ikea .Köpte så klart  lite grejer till barnbarnen. Två solkuddar och en moln-kudde, i glada färger Otroligt så mycket människor det var och jag som bor nära skogen och fågelsången, blev helt slut av denna stora folksamling.
Stadsresan hade jag fått av sonen i födelsedagspresent. Jag bara sa vart jag ville, så skjutsade han mig dit och bar alla påsar åt mig. Hann även med ett efterlängtat besök hos Meretes  (ekologisk butik) och handlade svarta spagetti, gjorda på svarta bönor + lite annat. Väldigt trevlig expedit, som också tipsade mig, en "torrhudad" person, vilken salva som var bra att använda + att vi hann utbyta lite tankar.
Tycker att det känns fint att möta okända människor på mina stadsresor och utbyta ett och annat ord och ett och annat  leende med varandra.
Här snöar och snöar det, men jag blir inte deppad för det, för vet ju, att det inte kan bli vinter igen, även om det ser ut så, utan våren, den ligger där under all snö och inväntar sin tur, precis som all växtlighet.

Tusen Tack för denna härliga och välbehövliga present Micke

Ha det världsbäst alla världsmedborgare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar