torsdag 30 juni 2016

Då, en gång i tiden .. när jag var så ung och så nygift och så sjuk ... då fick jag ta emot en stor, vacker och magisk livsgåva av min syster. Jag säger bara det att ...Ingen gåva kan vara större, vackrare ock mer magisk än den jag fick ta emot.




Ann-Katrine,!!
Käraste "lilla-söstra" min
Tack, för din fantastiskt magiska livsgåva.
Du var så modig, så envis och så bestämd på, att du ville ge till mig en av dina njurar.
Till och med när du låg på operationsbordet, sa läkarna till dig att det var helt ok om du kände att du ville ångra dig. För de kunde då säga till mig, att din njure inte riktigt passade.(läkarna tyckte att du var så ung) Men det gick inte du med på, för DU hyste inte det minsta tvivel, DU tvekade inte, för DU hade bestämt dig ... Du skulle ge mig en av dina njurar,
Att få ta emot en njure från en annan person, är så stort, så vackert och så magiskt,  så det finns/fanns egentligen inga ord att ta till. Nä, det bara kryllade av allehanda känslor. Känslor av glädje, LYCKA, tacksamhet, som näst intill svämmade över inför den sanslöst generösa gåvan, som du min syster förärat mig.
En gåva som öppnade livets dörr på vid gavel och jag återigen kunde ropa ut mitt Jaaaa, till livet!
 Så i stället för alla orden, de ordlösa orden, de som jag inte kunde uttrycka, för det jag varit med om var för stort och mäktigt för att sägas. Då, ville jag i stället försöka göra något bra av mitt nya liv och på så sätt hedra livet, hedra dig och din gåva.

Tack vare dig, fick jag 7 år senare äran att bli förälder till en son och drygt ett år senare  till en dotter.= LYCKA, så stor.

Nu är det Klart, en ny livskamrat har installerats i min kropp., en livsviktig kamrat som jag lovade/lovat mig själv och dig, att ta väl hand om och älska.allt vad jag bara förmådde
Mitt i allt,  fanns det ändå gott om plats för många goa skratt.
Vi delade ju den så livsviktiga livsglädjen över att få uppleva hur livsenergierna, återigen dansade runt i min kropp.
Kärleksfyllt Tack att du modigt fanns där i det svåra och gav mig den livsglödande livsglädjen tillbaka


3 kommentarer:

  1. Så vackert skrivet och så vacker gåva. Ni är underbara bägge två! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Och jag är så klart tacksam för att du fick just den njuren så att du kunde bli just min mamma. Älskar dig! <3

    SvaraRadera
  3. Ann-Katrin, du har gett den mest fantastiska gåva man kan ge. Och du var precis så bestämd och utan tvekan som det beskrivs så fint här. Det blev verkligen en livsgåva till en glädjestrålande "Jaaaa, till livet-person".
    TACK, Ann-Katrin!

    SvaraRadera