lördag 14 november 2015

Herr frost har anlänt och tyyyystnaden har tagit vid ...men snart så återvänder ljuset igen

 Fåglarnas sommar cafè har bommats igen för vintern, men förhoppningsvis ses vi till våren igen mina skönsjungande vänner.
Min kära kråka har också hon givit sig iväg efter månader av mysiga besök. I våras kom hon, en haltande kråkdam. Vi blev jätte goda vänner. Direkt när jag ropade att frukosten var klar, kom hon snabbt flygande. Var det hon som var först, var det hon som ropade på mig och talade om att  "Nu är jag här!" Saknar hennes besök, det gör jag.
 Vattenpölarna har frusit till is och inbjuder mig till ett roligt  "krossa is" nöje
Vackert med frosten, det kan jag inte förneka, men kylan kunde väl ändå ha väntat ett litet tag.

Dagen efter dessa bilder, kom ösregnet.


När regnet öser ner och mörkrets tagit alldeles för stor plats.... då... längtar jag och gänget efter snööööö.

Härliga helghälsningar från norr 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar