fredag 9 oktober 2015

Egentligen .... är det rent av fantastiskt att vi finns "därute" i rymden ... ute bland, andra planeter, stjärnhopar och galaxer ..

Jordklotet, vårt kära hem
 I går var vi på vår första kursdag i astronomi. Mats och jag.
Helt sanslöst så otroligt pyttelitet vårt klot är i det stora hela
 Kunde inte låta bli att tänka tanken, att om jordklotet är så pytte pytte litet, hur små är då inte vi
Att få möjligheten att kika upp i universum och följa med, ut på en hisnande" rymdresa" gav mig en mirakel känsla över livets otroliga storslagenhet

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande med astronomikurs!! Tycker själv det är superintressant och ska någon dag köp mig ett teleskop.
    Hoppas du mår bra! Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Färgsprakande Hej Tanja!
    Vilket kärt besök som tittat in på min blogg.
    Det var ett tag sedan sist: Datorn har varit helt kaputt, ja sen så kom sommaren och sen,ja så då, beroende på att jag varit "osynlig" på min
    blogg har jag inte riktigt fri tillgång till orden längre.
    Ja, astronomikursen är verkligen spännande, så lärorik och utvidgande, kunskapsmässigt
    Att se människans litenhet ...i det stora är väldigt nyttigt och att på samma gång se och förstå människans betydelse för helheten.

    Många insikter har landat i mitt medvetande efter samtalen jag gått på, men nu avslutat. Väldigt nyttigt att plocka fram och sätta ord på det som varit tufft i mitt liv.
    Ha det världsbäst mysiga dig
    Varma kramar

    SvaraRadera