onsdag 29 oktober 2014

Ibland räcker det inte att fortsätta ta de små kliven i livet ...

Utan plötsligt, bara så där, kommer du att känna en dag, att det har blivit helt livs-nödvändigt att våga språnget ..
och kasta dig ut i livs-strömmen, över och förbi "trygghets och bekvämlighets zonerna" .
och våga utmana dig själv, för att utvecklas vidare som människa ...
helt utan garantier, på var och hur du kommer att "landa"
Så ta dina tveksamheter och dina rädslor i handen och våga .... " hoppet in i något nytt"
Du klarar det ... !!!
Du klarar att gå det nya till mötes. Strongt! Lite pirrigt, känns det så klart, men låt det kännas pirrigt.
Wow! Det var visst inte så farligt som du trodde...

4 kommentarer:

  1. Hihi! Vilka fina bilder och som alltid mycket kloka ord! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Goooomorgon Tanja!
    Mats upptäckte att det fanns en liten knapp på min kamera, och när man trycker på den, så säger det bara klick, klick i snabb fart och kameran fångar upp alla rörelser. Jätteroligt och spännande, att se mer än det man hinner se, så att säga.

    Jag har upplevt så ruskigt mycket i mitt liv, som jag försöker "klämma fram" och sätta på pränt. Inte alldeles lätt, men nu du har jag som texten här ovan, tagit "mina rädslor och tveksamheter i " handen och vågat språnget."
    Det är bara det att det finns så mycket inom mig, så det blir lite trångt i "dörröppningen" men sakta, mycket sakta, men säkert, "tittar orden fram"
    Mjuka Kramisar till dig

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Du skriver så klokt och välformulerat! Ser fram emot att ta del av mer av dina tankar och erfarenheter. Stor Kram!

    SvaraRadera
  4. Innerligt Tack Tanja för ditt support!
    Det värmer och peppar mig.
    Jättevarm kram

    SvaraRadera