måndag 14 juli 2014

isglass till musketörerna

Provade att göra isglassar till gänget och det blev jättepoppis.Mycket koncentrerat gav de sig i kast med ett ivrigt slickande och tuggande. Florina, den milda, tog en mycket hög ton, när Rona fräckt  försökte knycka hennes isglass, så gott var det.
Hittade tipset på hittehunds sida    http://omplaceringshund.blogg.se/2012/may/
Provade lite olika storlekar på burkarna, eftersom storlekarna på musketörerna varierar.
I första fryslagret hade jag kycklingbuljong + lite vatten,osaltad och hemkokt buljong, i det andra lagret vatten och kycklingbitar. Nöjde mig, så här första gången, att bara frysa två lager. Visste inte om de skulle uppskatta isglassarna, men det gjorde de, så nu blir det tre lager till nästa gång..
På hittehunds sida, tipsade de om olika "godsaker som man kan lägga i..

2 kommentarer:

  1. Så fiffigt, ska nog testa detta! Stor Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Isglassarna blev verkligen en höjdare.Var jättekul att se hur ivriga de blev
    Nästa gång, ska jag ha i lite kött av något slag plus kyckling.
    Dels får de i sig vätska på ett roligt sätt, plus att de får lite hjärngympa.
    10 burkar isglassar fodrar en del utrymme, så jag har möblerat om i storfrysen, för att ge plats till alla burkar, Men, det var bara ett nöje, särskilt när jag såg hur hur ivriga de blev.
    Här har vi haft "blixt och dunder" Inte kul för Alberto, som är skraj för allt som smäller.
    Solskenskramar

    SvaraRadera