måndag 6 maj 2013

vi är inte det ena eller det andra ... vi är inte vi och dom ....



vi är ..... alla .... människligt liv i utveckling, i växande ... boendes på exakt samma planet ...som
färdas där ute någonstans i universums oändligheter ... och precis där ute bland stjärnehopar och planeter ..., har vi vårt hem, vår liv-moder.
Jordlotet, en cell bland alla andra celler, som samspelar i ett gigantiskt livs skådespel.

************************
När jag kört fast i en känsla och/eller det har uppstått kaos i "tankekön" då försöker jag se det hela från lite håll och det kan jag göra på lite olika sätt:
skicka kort till någon/några som har det tufft
ger mig ut med musketörgänget på en långtur
eller baka
eller som här ovan, gå in på youtub och kika på vårt klot, det ger onekligen lite perspektiv på tillvaron
eller så tar jag ett bastubad .... eller
bara det att flytta mig själv en bit bort från "stormens öga" kan göra att jag kan se  "problemet" och  livet ur ett annat perspektiv ... oftast.


2 kommentarer:

  1. Svindlande det där med jordklotet. Jag börjar alltid fundera över vad som finns bortom, och vad som i sin tur finns bortom det, osv osv...Till slut känns jorden som en väldigt liten plats. ;)
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  2. Svindlande är ordet .. För oss är jordklotet stooort och mäktigt, men i jämförelse med andra klot, är vår planet inte särskilt stor, knappt ens synbar.
    Inte kan jag ens få syn på Umeå på den snurrande jorden.
    Jordklotet Tellus kan då inte ha det så lätt med många sina "bogäster". De bråkas, förstörs och vandaliseras dagarna i ända, att hon står ut med oss människor, att vi inte blir vräkta så som v håller på, är förunderligt. Moder Jord måste ha ett tålamod utöver det vanliga

    rogivande kramar anna-lena/humlina

    SvaraRadera