söndag 17 februari 2013

Vangelis & Demis Roussos - Lament



Vilken doftvideo .... känner ni dofterna av :
grönska, häst, sand, svett hav, eld, sooooommar, glädje (jo, glädje doftar ... glädjegott) .... åh så denna underbara doft av frihet. ... plus ljudet av sprakande eld, hästgnägg, skratt, rovfågelskrik ... vet då på pricken vart min längtan går.


Önskar er alla en doftrik söndag.
Ser på skidskytte, en sport som jag verkligen gillar, där är inget klart förrens det är klart, för
precis vad som helst kan hända.Om ett par timmar är det herrarnas tur.
Kramis

2 kommentarer:

  1. Ja skidskytte gillar jag också, spänningen! Häromdagen hejade och studsade jag så mycket i soffan att jag fick en utskällning av Ture som nog tyckte att matte betedde sig lite väl busigt. ;)
    Åh, vad jag längtar efter vår och sommar nu. Vintern känns evighetslång!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är skidskytte en olidligt spännande sport.
    En åkare kan leda klart, men så går han/hon och skjuter bort sig i sista skjutomgången och öppnar upp för andra åkare att fajtas om medaljer. Måste erkänna:) att om tex Ferry ligger på 6-7 plats, så kan jag sitta och önska att åtmonstone ett par stycken i ledningen ska skjuta bort sig, så Ferry ska få en chans till medalj. Inte särskilt snällt av mig :) jag vet... men kuligt :)...
    Här längtas det intensivt efter barmark, längtar lite extra i år, för Kenzos skull. Han har lite svårt för snöiga och kyliga vintrar. Men först har vi ju vår härliga norrlands vår, den kommer med efterlängtat ljus, värme och sol och gör så att livskraften skjuter i höjden
    Hacke har börjat knacka på telefonstolparna, ett tecken på att våren börjat packa för sin långa färd hit upp till norden.
    En innerligt sköööndag önskar jag dig Tura Kramis
    Humlina

    SvaraRadera