fredag 11 november 2011

Te Amo - Aeoliah


Vad heter din längtan?
Vad har den för namn?
Vart vill den föra dig
och ta dig i land?
Allt det du önskar finns där inom dig
sedan din längtan presenterat sig.

Var är din längtan?
Var finns den i dig?
Vad har den för färger
och hur yttrar den sig?
Följ bara spåren
så ska du hitta hem.
Längtan bär alltid nåt vi känner igen.

Var rädd om din längtan.
Vårda den väl.
Din längtan är framtidens frö
i din själ.
När den med kärlek
och vattna med tro.
Förrän än du anar så ska solrosor gro.

Din längtan är svaret du väntade på.
Om du lyssnar noga ska du förstå.
Oro och tvivel kanske hopar sig,
Men alla himlens änglar
tror på dig.

Så var rädd om din längtan.
Vårda den väl.
Din längtan är framtidens frö
i din själ.
- Laila Dahl -
***********************
Äntligen har jag lyckats få Tag i Laila Dahls bok " Vad heter din längtan?" Kunde bara inte låta bli att gå in och ge er ett litet smakprov.
Min längtan har många namn , men just nu har jag en stoooor längtan med fyra ben som springer runt med små dansande gladsteg in-ut-i min kropp och min själ. men mer om det en annan dag.
Jag förbereder för julen som är tänkt att firas här hos oss i vårt tomtehus, för ett har jag lovat mig själv, att när december dyker upp, då ska bara det mysroliga ta sin början. Inte den minsta stress ska få plats i mig.
Norrländska kraftkramar med härlig längtan iiii från Humlisen

3 kommentarer:

  1. She's back! She's back!! Hurra! :)
    Har saknat dina inlägg. Om en månad och en vecka kommer jag hem och kramar på er alla!! Längtar.
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Nämen, oj så roligt det då känndes ... att du saknat mina inlägg.Jippiiii!!Det var kuligt värre Men, det kommer att bli lite sporadiska inhopp här på bloggen tills efter nyår, har lite väl mycket tänk som studsar omkring i mitt hjärnkontor.Du vet julen, musketörerna och så en fest för ett alldeles särskilt nygift par :)
    Jaaaaa,du det blir härliga tider...du har många att bli kramad av.
    Massor med mysvarma kramar med lääääängtan iiii

    SvaraRadera
  3. Haha! Du ser vad tankspridd jag just nu är.... kan visst inte ens stava
    Harvey kommer att bli helt otroooligt kullerbyttagladvild när du kommer hem
    kraaaaamar mor humlina

    SvaraRadera