tisdag 5 mars 2013

Best Love Songs of All Time (Part 2)



Kärlek, denna så livsviktiga kraft, som allt liv söker så intensivt efter, som verkligen är vårt livselexir
Saknar vi denna kärlekskraftpåfyllnad måste vi  fylla oss med någon annan  kraft, för någon slags kraft är vi tvunga att ha för att över-leva här på jorden
Idag lider världen brist på kärlek ... många är tecknen på detta.
Har vi tex brist på magnesium, så kan vi må dåligt på olika sätt, fysiskt eller psykiskt och då förstår vi att vi behöver tillföra ämnet vi lider brist på för att må bättre
Sak samma med kärleken, att inte bli sedda, hörda, bejakade ...av oss själva och/eller andra under en tid, kan göra oss människor deppiga, handlingsförlamade, vi kan tappa tron på oss själva, inte tror att vi är värda att bli älskade som de vi är .. ....

Går man in på youtub, så är musikutbudet gigantiskt just på kärleksfronten, vilket signalerar vartåt människans längtan går.
***********************
Texten härunder är hämtad UR Boken
""Upptäck och skydda dig mot energitjuvar - På en timme"

Viktiga frågor att tänka igenom och ta ställning till.
• Hur kan jag förverkliga min längtan efter närhet och kärlek?
• Vågar jag själv visa kärlek utan rädsla för att bli avvisad och få separationsångest?
• Lever jag i ömsesidiga relationer där det är en växelverkan mellan att ge och ta?
• Umgås jag med människor som visar mig kärlek eller som har ett maktbeteende?
• Underkastar jag mig för att få kärlek?
• Tar jag på mig skulden för att få kärlek?
• Anklagar jag mig själv om min partner kränker mig?
• Spenderar jag tid med dem som tar min energi utan att ge något tillbaka?
• Kan jag lämna dem som tar min energi för att få tid och kraft för dem som ger mig energi?
• Inser jag att allt går att förändra och att jag kan tänka i nya banor?
• Om jag är öppen och uppmärksam litar jag då på att livet för mig framåt?
• Kan jag ta emot när något gott kommer till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar