måndag 13 augusti 2012

Kjell Höglund ; UTAN GRÄNSER


Mitt möte med mystiken
denna tysta kraft
som närmast kan karaktiseras som kärlek
uppenbarade för mig människans förbindelse med alltet
Denna del av människan som jag benämner VARAT
därför att det är den beständiga och odödliga delen
i vilket det dödliga egot dväljs
Min materiella tid är utmätt
men min inre tid i VARAT är obegränsad
och av en annan sort.
( skriven, av en för mig okänd författare)
************************************

En litet livstecken från mig.
Jag tar tillvara allt som bara går av det sommaren ännu har att bjuda på.
Tar också  tillvara den lilla tid jag ännu får dela med gammelfarbror King och den krymper för varje dag
Och så jag har hittat ännu en märklig knöl på Harry,... den förra knölen visade sig vara cancer
Livet påminner mig verkligen om att leva i en nära och ömsint närkontakt med LIVET själv.
... påminner mig om att sortera bort det oviktiga och focusera på det viktiga.
Ha det världsbäst
Humlina/Anna-Lena


7 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra om hundarna, förstår att du vill ägna all tid åt att vara nära dem. Hoppas ni får mycket tid än och att det blir en fin tid också.
    Ta hand om dig! Kram till både dig och vovvar.

    SvaraRadera
  2. Goddagens Tanja!!
    Ett hundliv är inte särskilt långt, mätt med mänskliga mått, men för hunden är det precis på pricken lagom långt. King är en åldrad herre, att han levt med oss så hela sex år är stort. När han kom till oss hade mängder av "åkommor" Förhöjda levervärden och njurvärden, prostatabesvär, kraftigt blåsljud på hjärtat, hans ben på bakdelen hade växt ihop på ett konstigt sätt, för att han inte fått någon medicinsk hjälp för sina skador ... Denna herre har levt ett oerhört tufft liv. Närhet och värme har garanterat inte stått på hans "livsmeny" Känns som en stor ära att ha fått dela liv med denna stora personligt så länge, men nu är han trött, så jag tar tillvara våra stunder så länge de varar

    Har läst att ni går i "väntans tider" Att er lilla valp finns där i sin mors mage. Härligt!!
    Mjukiskramar till dig

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva .... Att Kings ben på bakdelen växt ihop helt fel, beror på att han i sin ungdom blivit påkörd minst två-fyra gånger... trodde veterinären. Tror att han fått klara sig utan den så livsviktiga kärleken alldeles för länge ... Heeej då

    SvaraRadera
  4. Skär i hjärtat att läsa om Kings tidigare erfarenheter, lilla bubben... Det värmer ändå att veta att han fått ha det så bra hos er under sex års tid, att även han fick uppleva värme och trygghet.
    Ni får ta vara på tiden ni har tillsammans. Sänder värmande Kramar! ♥♥♥

    Ja, vi väntar på att småttingar ska ploppa ut. Känns stort för mig som drömt om detta i 30 år. Helt fantastiskt att tex bara ha en hundbädd här hemma, känns spännande.

    SvaraRadera
  5. Så stort att din långa längtans dröm nu sakta men säkert håller på att bli verklig. Att se på korgen, är väl näst intill som att nypa sig i armen när något stort är på G.
    Jag menar, de gånger då du nästan inte kan tro att det är sant, då står korgen där i sitt majestät och bevisar för dig att det är sant. Blir det en tjej tller en kille?
    Hundmysiga kramar

    SvaraRadera
  6. Hur går det för dina lurvingar?

    Ja, det känns allt overkligt och så där att jag inte riktigt vågar tro på det än. Har alltid indirekt på något sätt tänkt och levt som om allt det goda tillhör de andra människorna, det är inte för mig. Inte ens funnits en tanke på att ens tro att jag också kan uppleva dessa lyckliga saker, vilket är knepigt så här i efterhand. Det som var otänkbart börjar bli självklart. Svårt att förklara, men du förstår säkert. Så visst känns det här stort, finns ju så mycket kärlek som jag vill ösa över en liten lurvig. ;)

    Uppfödaren tyckte att en hane skulle passa hos oss, men det är inte klart än vad det blir för sorter som kommer ut och vad vi får. Spelar inte så jättestor roll egentligen.

    Hoppas du har det gott och att du får fin tid med dina fyrbenta.:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Kanonhärligt att du nu är medveten om hur du tänkt.för då kan du fylla på med tankar som: allt är möjligt också för dig.
    Här har du en till, bland säkert många andra, som burit på sådana tankar, att vi inte riktigt varit värda att få ta emot "livets goda" nä, det var bara till för andra. Sådana tankar, gick jag och bar på under en period i mitt liv, då allt möjligt svårt och jobbigt syntes "drabba" just mig"
    Men så är det ju inte alls. Skönt att också du insett denna sanning och därför nu vågar öppna upp mer och mer och lita på att livet också är till för dig. ... för livet fyller oss, när vi ger plats för det.
    För mig blev det en process att mer och mer våga ta till mig ... att också jag...
    Din lilla valp är ditt stora steg mot en mer kärleksfull och öppnare relation till dig själv och livet.
    Vilken genomgo och mysig matte den lilla parveln kommer att få i dig

    Tror att jag förstår precis hur du menar och känner ...

    I morgon ska vi till veterinären med Harry för att kolla upp hans knöl, det andra med gammelfarbror King kan jag inte ens prata om

    Kramisar

    SvaraRadera