fredag 15 juni 2012

Naturen vår generösa liv-moder .. säg, vad vore vi utan henne?


Har du känt tacksamhet över naturen idag?
Du skulle inte vara vid liv i dag eller någon annan dag
om det inte vore för att naturen hela tiden ger till dig
Naturen ger dig obegränsad tillgång till luft
så att du kan andas
den producerar tillräckligt med vatten
för hela jordens behov för att hålla dig vid liv
och utan solens livgivande krafter
skulle ingen av oss existera.

Det är verkligen ett generöst givande!
Hur kan människor någonsin tro att de inte är älskade.

- Rhonda Byrne-

2 kommentarer:

  1. Underbar bild! :)

    Jo idag har jag faktiskt tittat ut och verkligen försökt "se" det som finns där ute. En vacker vit fjäril visade sig för mig, jag som älskar dessa vita fjärilar. Biet som störde när jag skulle vattna blommorna tyckte jag däremot inte om, men honungen som är i min tekopp just nu njuter jag av. ;)

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  2. :) haha,vad rolig din beskrivning, låter det som om du verkligen fått anstränga dig stenhårt för att få syn på något av "livets alla naturliga fotspår"
    Tycker att det är nära till hands att ta för givet det generösa givandet,det blir så lätt en självklarhet... rent vatten, ren luft,tex är för många inga självklarheter. Försöker därför stanna till då och då och verkligen se och ta in allt det vi ser som så "självklart" och tillåta storslagenheten att finnas utan att frestas att försöka krympa ner storslagenhetens stora betydelse för våra liv, vårt levande
    Allt hänger samman ... utan det ena, funnes inte det andra
    Tänk , vilket hårt slit för bina att samla in all nektar, ett arbete som vi får njuta frukterna av i form av honung.
    I går grillade jag röda paprikor, som jag delade på mitten och penslade på utsidan med olja och fyllde med riven getost blandad med flytande honung. Mumsfillebabba, så gott.
    Söndagskram

    SvaraRadera