lördag 5 maj 2012

Sköööna maj ...bjuder oss frikostigt på massor med snöööö ...



Titta det snöar ... allting vitt, vitt... VITT.
Tur är det  i alla fall, att vi åtminstone  kan lita till 100 %  på tiden och på årstiderna
Pengars värde skiftar, likaså känslor, väder-lekar, åsikter, vår hälsa, våra relationer  ..... men tiden, den går den sin gilla gång, så fast det snöar och känns som om det vore november och jag får lust att plocka in mossa och  enris, så vet jag att det inte plötsligt, bara så där, kan bli vinter igen. Nähädå, med hela mig, vet jag, helt och absolut säkert, att sommaren, lugnt väntar på det absolut rätta ögonblicket för att göra  sin sommarèntre.

Fyra musketörtjejer följde med mig ut på en tur medan husse damsög, sedan tog husse Mats de övriga med sig ut, medan jag torkade golven.
Skrev på min http://elvahundarifarten.blogspot.se/  att Mats tog årets sista skidtur på valborg ... men icket att denna man ger upp. Nä ni, här hemma svävar det en snöglad skid entusiast omkring och smider skidplaner medan han inväntar att det ska sluta snöa så han kan ge sig iväg....för just nu vräker snön ner. . Haha, vilken optimist, själv har jag ställt undan både skidor och släde och sagt adjö  till vintern. för denna gång.

Flyttfåglarna fortsätter att droppa in på vår gård... trötta, efter sina ibland långa flygningar. Men, vi har inte lyckats få tag i en enda vildfågelfrö säck/påse Totalt slut överallt dit vi ringt, och vi har  ringt till en massa affärer. Fåglarna, behöver vår hjälp  på vintern, men lika mycket nu på våren då en del rest  lång väg och därför behöver få i sig en matbit för att orka flyga vidare till sina häckningsplatser.
Snövita hälsningar från oss i snöriket


Ps Äntlligen har vi hittat en affär som hade vildfågelfrön. Snabbt iväg till staden för hämtning. Jisses så härligt  det känns att kunna få bjuda mina långväga gäster på "en bit mat"

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja, det är svårt att förstå att det är maj när det ser ut som mars ute, men nu tror jag minsann att det blir sommar. :)

    Hehe, inte alltid man får åka skidor i maj, hoppas din man tog sig ut på en tur.

    Vad bra att ni fick tag i fågelfrön till slut.
    Man tänker inte alltid på att de små vännerna behöver näring och energi även så här års, måste erkänna att jag själv inte tänkte på det...

    Kramar till Dig och de fina lurvisarna! :)

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!!
    Hahaha, precis just nu skidar skidoptimisten iväg på en tur. Gissar arr det blir en hel del vattenskidåkning. Har varit ute på en skogstur med gänget och det var mycket vatten över allt.

    Oj, så många hungriga fåglar av alla de slag, som kom inflygande och gladeligen mumsade i sig av vårt uppdukade bord... bland annat en hel del olika trastar,
    Nä, det är inte många som tänker på att fåglarna behöver fylla på med näring för att orka flyga hela vägen fram till sina häckningsplatser.
    Nu ska jag ut och såga av en del avbrutna grenar i vår lilla skogsdunge . Snöandet och stormandet har efterlämnat en del spår efter sig.
    Goa söndagskramar

    SvaraRadera