onsdag 5 oktober 2011

Tror du på kärlek vid första ögonkastet ?????

Det gör i alla fall jag :)
För en himla massa år sedan var jag på dans, då snyggingen här ovan fick syn på mig ... och ... föll... pladask ... och han tänkte för sig själv .... HENNE vill jag gifta mig med! Men jag, som precis hade bestämt mig för att aldrig någonsin gifta mig, eftersom jag sett så många
"bråkiga och stridande äktenskap" .... höll mig lite på min kant. Men se, det avskräckte inte denne man ett dugg, det var som om han instinktivt förstod hur jag tänkte och sparade därför inte på krutet utan friade till mig fort som rackarn (risken fanns ju att jag skulle hinna tänka efter ) Överrumplad blev så klart jag :) men efter TVÅ veckor hade jag flyttat hem till honom och efter FEM månader var vi gifta. Många trodde förstås att vi väntade barn och därför ansåg oss vara "tvungna" att gifta oss. Men ack så fel de hade, det var bara det, att vi kände att vi hörde ihop, så det var som inget att "spara på" Brölloppsmiddagen, den ägde rum i det hus på landet, som vi hunnit köpa. Ett gammalt hus med golvdrag och fönster, som man satte mossa emellan, men, med våra nyförälskade ögon, måste vi allt ha sett bra dåligt, för vi tyckte att huset såg så fint och vackert ut :). Själva vigseln gick av stapeln i kyrkan, men på utsatt vigseltid dök inte min mor och min mormor upp, det hade blivit ett missförstånd med skjutsarna. Då sa jag till prästen att: jag absolut, inte kunde gifta mig just nu, om inte min mormor och min mor var med. Prästen en lugnets man, svarade bara helt stilla och lugnt ... då väntar vi tills de kommer, så tog han av mig mina skor och masserade mina fötter. Underbara präst!!!
Efter ca en halvtimme kom så mor och mormor tillrätta och vigseln kunde ta sin början.

Vi är två mycket olika personligheter, så egentligen, "borde" det inte fungera alls, men vi har båda barnasinnet intakt, så därför är vi oftast öppna för nya möjligheter och "hyss" och så delar vi en stor kärlek till vår vackra natur. En gång, hade jag, tillsammans med "ungarna" dukat upp en mumsig middag med efterrätt på en klippa inne i skogen. På dörren hade jag satt en lapp med orden "Följ de STORA VITA BÖNORNA i skogen" Läääänge dröjde det innan han dök upp och lite surt undrade vad jag menat med att "följa de vita bönorna" för han hade då inte sett en endaste vit böna. Det visade sig att skatparet, som ofta brukade följa med mig och gänget en bit på väg, på våra skogsturer, hade varit på livsglatt bushumör de också, och norpat varenda vit böna i storlek large. Haha... berättar just denna händelse för jag tycker att det var så mysigt och roligt med skatornas påhitt. Hur de hann få unda alla bönor, fattar jag inte riktigt.

En härligt busrolig filmardag ute i vår kära skog. Placido, den vita hunden på fotot, finns inte längre med oss.

10 kommentarer:

  1. UNDERBART...underbart..underbart...förstår varför du föll för snyggingens envetna uppvakting
    KRAM till ER BÅDA..

    SvaraRadera
  2. Oj, så kul med en kommentar.
    Livets vägar kan verkligen gå åt ett helt annat håll än man tänkt sig... som tur är, för själv skulle jag inte kommit på tanken att det som hände skulle kunna hända. Kära mannen hade aldrig satt sin fot på ett dansgolv tidigare, naturen var hans rätta plats och element, men just denna gång lät han sig övertalas av kompis att följa med. Inte heller jag var någon krogbesökare precis, gillade också jag de mer öppna och friare vidderna, men just där och då "råkade" vi vara på samma plats samtidigt.
    Önskar dig en underbar dag och Tack för att du gav dig tid att stanna till och läste och gav mig en kommentar. Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Att lämna ett litet fotavtryck efter sig..när man varit inne och läst..tycker jag hör till
    HUR skall du annars få veta vad vi tycker.om det vi läst.. TACK du med som mötte upp min kommentar Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du berättar detta, tack Humlina!
    Ja, jag tror på kärlek vid första ögonkastet.. För några håller det ett tag för några få hela livet!
    Man ska inte vara för lika heller, i ett förhållande.. Man kan vara gjorda för varandra ändå, liksom matcha varandra. Det är så jag har med min "gubbe" också! Barnasinnet, det är viktigt, och humor. Plus att låta den ena vara precis som hon/han är, inte försöka ändra, för det går ju aldrig! Ändå ska man kunna säga om något känns fel eller.. Tja, kommunikation helt enkelt!
    Det var en härlig präst ni hade på bröllopet, verkligen underbar!
    Tack för titten på min "Bullblogg" idag.. Hihi, mycket kan gå tokigt när man minst anar!
    Idag var ju den värsta dagen, igår blev bara bullarna två gånger bakade..
    Jag tappade även flingorna (sopa, sopa!)och när jag skulle ut hittade jag inte min mobil, och när jag hittade mobilen så var väskan borta! Tur att jag kom ihåg vart jag skulle gå! ;-)
    Ha nu en trevlig hösthelg... Bullekramar/Raya

    SvaraRadera
  5. Du anonyma ...fotavtryck är härliga, beviset för att någon finns "där ute" som hört och sett. Så visst är det bra mysigt med kommentarer.
    Tack för dina mjuka barfotaavtryck.
    GoooooooNatt önskar jag dig med massor av mysiga och magiska drömmar Humlisen

    SvaraRadera
  6. Gokväller Raya!
    Håller helt med om att kommunikation är mycket viktigt, så man lär känna vars och ens gränser, hur var och en uttrycker sina känslor och tankar, vilka behov man har osv.
    Vårt förhållande har nog hållt i alla dessa år för att vi var och en också gör egna saker och har egna intressen.
    Ja prästen var verkligen fantastisk ... så mjukt han masserade mina fötter, kände mig totalt lugn och avslappnad efteråt.

    Visst är det märkligt med "de där dagarna" då allt bara "går åt skogen" Har haft lite efterdyningar efter gårdagens helt osannolika "glömmar och klumpighets dag"

    Jädrans tur att du då kom ihåg varåt du skulle gå efter alla dina borttappningar. Tänk hur det kan bli ibland. Det enda man kan göra såna dagar är bara att tokgarva åt alltihop, då får man i alla fall lite roligt på köpet.
    Goabullkramar till dig och GoooooNatt

    SvaraRadera
  7. Jag är glad att ni hittade varandra!! Annars hade jag inte fått just er som föräldrar. Älskar er bägge! Kram.

    SvaraRadera
  8. Och DU ...tänk... då hade inte vi fått dig till dotter, så en himla stor tur var det allt att vi möttes din far och jag ... Älskar dig

    SvaraRadera
  9. Hehe, roligt foto högst upp där! :) Vilka härliga minnen, sitter och ler här. Skrattar gott åt skatorna som norpade bönorna! :)Ja ni verkar vara ett påhittigt levnadsglatt par, härligt att läsa!

    Sköt nu om dig! :) Kramar!

    SvaraRadera
  10. Tjingeling Smörboll!!
    Ja du vilken snygging och vilken karisma han utstrålar på den övre bilden :) :):).
    Jorå, visst är vi påhittiga av oss,vi tycker om att busa till det i livet,det heter ju kär-lek, men vi har också vi, våra mer allvarsamma sidor som får komma till tals tid till annan. och vi är emellanåt även bra på surandets, ilskans och fräsandets konst.

    Visst var de finurliga skatparet, nästan som i sagan om Hans och Greta, som lämnade brödsmulor efter sig för att kunna hitta tillbaka hem.
    Jag skrattar gott än i denna dag då jag tänker på denna händelse.
    Tack för titten och för uppskattad och välkommen kommentar
    Ta väl hand om dig Mjuk livskram Humlina

    SvaraRadera